Tímto příspěvkem vás hluboce urazím

Ok, doufám, že mi tato slova na konci tohoto příspěvku odpustíte, ale snad se mi je v následujících řádcích podaří vysvětlit. Pravděpodobně totiž na sítích nikoho nezajímáte. „Cože? No tak to asi ne, že jo.“ Pojďme si to tedy vysvětlit…
A komu tím prospěješ, co?
Hned na úvod bychom si tady měli společně vyjasnit jednu věc. Pokud nejste celebrita či jinak veřejně známá osobnost, která má i v reálném životě spoustu obdivovatelů nebo tajných stalkerů, pravděpodobně vás nikdo nebude jen tak vyhledávat, o co víc aktivně trávit čas na vašem profilu. „Blbost, mám přece 2000 lidí, kteří mě sledují.“ Pravda… Ale zamysleli jste se někdy nad tím, proč vás skutečně sledují?
Pravděpodobně je totiž skutečně nezajímáte vy, ale pravidelně jim možná nevědomky servírujete obsah, který je zajímá. Třeba sdílíte recepty, nebo každý týden postujete, kde jste byli na výletě. Začíná už přihořívat? Bingo! Vy, respektive váš profil řeší potřebu vašeho sledujícího. Ačkoliv to možná netušíte, tak pomáháte Marušce vymyslet každé pondělí, co uvaří třem hladovým krkům k večeři, a proto se k vám na profil vrací.
Je to bitva o pozornost
Kromě ryze praktických tipů a skutečných fyzických potřeb vašeho followera pak máte ještě jednu zodpovědnost. Tou zodpovědností je určitý status. Tedy pocit, který váš sledující při prohlížení vašeho profilu má. Možná si třeba nemůže dovolit tolik značkového oblečení, ale jeho touhu po něm si tak trochu kompenzuje na vašem profilu, a to není vůbec zle.
Pokud to tedy s vaším profilem myslíte alespoň trochu vážně a neslouží vám pouze jako místo pro odkládání vzpomínek (a to je taky naprosto v pohodě) nastává úkol přijít na to, co by vaše sledující mohlo zajímat jinými slovy, proč by se měli na váš profil vracet.
Jestli máte třeba obchod, nebo službu máte teď asi menší výhodu. Své zákazníky pravděpodobně dobře znáte. Víte, na co se vás ptají, nebo co řeší. Právě to je skvělá příležitost pro vás. Využijte těchto dotazů a přeměňte je v obsah, který bude vaše followery skutečně bavit. Bude pro ně mít hodnotu a pravděpodobně vám pomůže získat i nové zákazníky.
Ti, kteří zrovna nejsou obchodníci to budou mít trochu těžší, ale není to nemožné. Představte si, komu daný post směřujete a jaký pocit by měl po jeho sdílení mít. Co by měl udělat?
Chce to čas
Vemte si starou dobrou tužku a papír a zkuste si takového ideálního followera vymyslet. Co asi dělá a práci? Kde bydlí? Jaké jsou jeho zájmy? Tohle všechno vám moc pomůže. Je naprosto v pořádku, že vám to všechno nepůjde rozklíčovat napoprvé. Buďte trpěliví a zkoušejte. Experimentujte s formáty a buďte se svými sledujícími v kontaktu. Jak? Na to se podíváme zase příště.
Tak co, už se na mě nezlobíte?

PS. Pokud se chcete naučit trochu víc to, jak na obsah zkuste mi napsat sem,
nebo si pojďme rovnou domluvit konzultaci.
Dejte mi vědět, jestli vám post pomohl naučit se něco nového.
Ať už do mailu, nebo mi napište třeba na Instagramu